Tantuppdrag

idag är jag som en tvättäkta liten tant. Klockan är inte slagen tolv. Och jag har redan städat lägenheten, plockat in pelargonerna och klippt ner dessa, samt dragit upp liljelökarna jag haft i sommar och packat in allt i förrådet till nästa vår. Planerat lite skott från blommor. Strykt och hängt upp nya gardiner i köket. Samt haft fastighetsvärden här som ordnat fläkten i köket samt stoppet badkaret. Vilken härlig start på dagen.
Nu ska jag bada och sen bege mig iväg för att köra ljung och andra vinteranpassade blommor och plantera dessa i krukan där jag i somras haft liljorna.
 
I söndag lagade jag köttbullar, potatismos, gräddsås och lingonsylt. Mormor hade nästan varit stolt över mig!
 
 
Och igår bjöd jag Familjen Tjäder/Olsson på lasagne, samt en kladdkaka fylld med nöt crème och marshmallows. Den blev en succé vill jag lova.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: sara

Jaaaa!!! Hurra!!! Äntligen!!
Det var banne mig på tiden att du uppdaterade bloggen! Jag han ju nästan åka till landet utan internet innan du uppdaterade ;)

2013-11-06 @ 19:55:52
Postat av: Anonym

Hej lilla Bodil!

Vet du vad, min mail fungerar inte. Men tydligen så fungerar bloggar, strålande!

Så nu kan jag følja med på vad smo hænder hos dig (om du uppdaterar) och du kan følja med hos mig (nær jag uppdaterar)

Kram kram kæra du!

2013-11-13 @ 00:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback