Att ge något av dig själv.

Jag bokade en två veckor lång semester för några veckor sedan. Till Indien. Och därför har jag försökt att tänka på vad jag kan göra för att spara lite pengar, det första jag bestämde mig för var att inte köpa några julklappar. och inte heller önska mig några. Självklart kommer mina syskonbarn att få klappar, men inte resterande del av familjen. Jag är nog tacksam för att bara vara med dem under julhelgen.
Igår handlade jag dock julklappar. Dessa ska jag idag lämna in och på självaste julafton kommer de att delas ut till hemlösa och bättre behövande.
Klappar fyllda av bra saker, vantar, mössa, strumpor, deo, rakhyvlar, tandborste, tandkräm, julmust, polkastänger, dumle och julkort.

Fint är också att jag pratade om detta på jobbet igår och vår praktikant kom in innan stängning med en påse med saker och frågade ifall jag inte kunde slå in de också, och göra ett paket från henne och hennes son. Extra fint!

Man kan inte göra allt men man kan göra en liten del. Och det är vad som är viktigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback