Solig ledig härlig söndag.

Efter en minst sagt konstig vecka på jobbet, så är det skönt att veta att jag är ledig idag.
Igår efter jobbet handlade jag på mig två påsar med mat som jag tänkte tillaga idag. Det börjar sina i min "matlåde-låda-i-frysen" så den måste ju självklart fyllas på.
Jag startade morgonen med en redig frukost, eftersom frukosten är ett av dagens bästa mål.
Men nu har jag tillagat en hel kyckling för första gången i mitt liv. Den är stoppad och fylld med soltorkade tomater, vitlök, feta ost, och lite lime. Samt påslagen kyckling buljong och lite lök och morot.
Den gräddades på 175 C i ungefär en timme, jag använde dock termometer och kollade mest på tempen.
Spännande ska det i alla fall bli att skära upp den.
 
Jag har idag också tagit lite bilder på lägenheten, på mitt vardagsrum/sovrum, eftersom det är många av er som läser bloggen som fortfarande inte varit hemma hos mig.
Jag har dubbla gardinstänger i mitt vardagsrum, på den bakre raden hänger det naturvita öljett gardiner och på främre raden hänger ett par tjockare sammets liknande gardiner som jag bara älskar.
Det blev ett helt nytt intryck i rummet sen de turkosa gardinerna kom på plats.
Nu vill jag bara skaffa lite fler turkosa detaljer i rummet för att möta upp och inbringa mer färg i rummet.
 
I fönstret kan man också ana mina tenn ljusstaker som jag köpte på tradera i höstas.
 
Passade också på att fylla upp lägenheten med både tulpaner och påskliljor igår.
 
 
Hoppas att ni får en alldeles underbar Söndag, Solen Skiner och vinden verkar ha lagt sig lite!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback