Sommaren

 
 
I takt med att dagarna går under sommaren, kommer även min födelsedag närmare. Och när den är här, brukar det vanligtvis innebära att sommaren kommit till sitt slut. Detta eftersom denna vecka brukar vara den veckan då skolarna åter startar och vardagen knackar på.
Detta år är inget undantag, och inte heller i år startar jag en utbildning utan min framtid ter sig lika oviss som alla andra år.
Till råga på allt har jag dragit på mig en förkylning och ligger just nu hemma i lägenheten, dricker konstiga cocktails innehållande vitlökar, ingefära och citroner i hopp om att friskna till.
Trots detta finns det en massa fina saker att se fram emot. I kväll möter jag upp mamma och hennes kille för en middag på stan, ( för äta måste man ju göra även om man är sjuk). På fredag åker jag på en weekend med Sofia till Prag och på onsdag tar jag tåget upp till Norrland för att besöka mormor och morfar, fiska med pappa, leta fina saker i alla förråd samt grattar Nettan som fyller 50 år.
 
Och sen när jag kommer tillbaka igen är jag återigen placerad i denna ovisshet, troligtvis blir jag kvar på mitt nuvarande arbete fast på timmar. Men när man inte har en aning om hur många timmar det rör sig om är det lätt att drabbas av lätt panik.
 
Sommaren har varit fin, bjudit på helt otroligt väder, sommarnätterna har spenderats på soffan på balkongen, eller på uteställen runt om i staden. Garderoben har fått sig ett uppsving av nya kläder, förrådet är målat och med den är hela lägenheten färdig. i Vardagsrummet trängs oljemålningar som kommit fram i sommar. Och jag mår bra!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback