en hel "vara för mig själv dag i Chania och i hemmet.

igår var jag ledig, kvällen innan käkade vi middag på Lottos, en av våra restauranger som vi sammarbetar med, kvällen var tänkt att sluta upp i en bytur, men alltför tidigt på kvällen kände jag att detta inte var akutellt.
de senaste veckorna har ca 15 av våra kära kollegor lämnat oss, men i takt med att kollegor reser minskar inte resenärerna som kommer, under sommaren och fram tills helgen kommer det stadigt ca 6500 gäster till kreta varje vecka. Och med 15 mindre personal på lika många gäster, blir arbetat hårdare och dagarna längre.
Så efter middagen lade jag mig sängen, läst lite ur min bok och somnade rätt tidigt.

Igår hade jag även en tid hos tandläkaren här, anledningen är att jag för några veckor sedan tappat två små flisor av tänderna, flisor som förmodligen inte gör varken av eller till, men som bör lagas för att unslippa eventuella framtida lagningar. Efter det satte jag mig på en fik i närheten av Chania tingshus, beställde en ceasar sallad och slog mig ner med min kamera och min bok. Och för första gången sedan jag kom hit upptäckte jag en del av mig själv som jag sedan länge trodde hade försvunnit helt. Men där på torget i min ensamhet kände jag mig lycklig och levande.


här slog jag mig ner i soffan och myste i min ensamhet i säkerligen 2-3 timmar.

en väldigt fint uppdukning av min mat, och denna lunch kostade mig inte mer än 8,2 euro.

jag fann en duva genom linsen.

och en massa gamla fina hus efter vägen när jag promenerade tillbaka till busstorget.
sen avnjöt jag en stilla kväll i mitt hem och dagen var faktiskt en av de bästa på länge.
sinnesro.


Kommentarer
Postat av: custom essays

What about writing some of your wonderful posts in English?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback