Gott Nytt År

Ett nytt år väntar runt hörnet.
Och nya möjligheter.
För mig innefattar nyår ofta inte så mycket fest,
utan mer att tänka bakåt, och sikta framåt.

Bakom mig lämnar jag mitt mest själviska år, 2010.
Året då jag lämnade den äckliga lägenheten i brandbergen,
mitt trygga Stockholm som jag älskar så högt.
Och gav mig ut på äventyr i världen.

Bland sandkorn och pyramider försökte jag orientera mig som person,
i min roll som reseledare, fann den mitt under vulkanutbrottet på island.
Resten några veckor senare till Grekiska Karpathos där jag spenderade sommaren.
Lugnt, stilla och relativt enkelt även om jag många stunder längtade tillbaka,
till Hurghadas stressiga liv, krävande gäster och stora team.

September, en veckan semester med nästan hela släkten,
på mammas sida.
Efter det försvann lusten att arbete igen, utan jag ville bara vara ledig.
men efter ett tag återkom arbetslusten och jag och Lisa frös under den sista veckan.

Hem en sväng till sverige, STRESS(!) allt för många ting som skulle fixas.
Men hann även med att träffa och mysa med några av mina finaste vänner,
tack för att ni tog er tid att träffa mig.
Myste med familjen i Täby sista dagen och sen upp mitt i natten.
Taxi till arland och några timmar senare, ute i öknen igen.

Tillbaka i koas hurghada, och gillar det väldigt mycket.
Mitt bästa team bjuder mig på skratt, samhörighet, glädje,
en massa thaimat, långa luncher, härliga papas kvällar,
skrattattacker när fem tjejer gjorde byn med allt vad det innebär.
Självklart är inte alls allt rosenrött, vi har våra andra stunder också.
Men tänkte fokusera på de bra sakerna!

Nästa år befinner jag mig i öknen i några månader,
sen förhoppningsvis semester hemma i sverige,
sen hem igen, för att packa om,
och sen väntar mitt nästa äventyr!


Tack familj och vänner för att ni stöttar mig i mitt beslut att fly sverige ett tag. Jag tänker ofta på er.
Tack Apollo, för att ni tror på mig och ger mig en chans att se världen.
Tack Mette, för att du står ut med mig och ständigt spelar Westlife,Backstreet boys på högsta volym, du får mig att skratta le och ibland tro att jag ska kissa på mig!!! (av skratt självklart)
Tack Team Hurghada 10/11 för ett härligt halvår!

Tack till alla er som jag inte skriver här,
men som ständigt höjer mitt liv!

Tack och Bock, Och självklart.

Gott Nytt År


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback