Sömning.

Idag tog det fem timmar hos frissan, eftersom det skulle färgas på utväxten, slingas och neutraliseras. Och hon som gör det går i tvåan på gymnasiet, det gör att jag bara betalar för  materialet hon använt. Idag 350kr. För fem timmar, på en salong på östermalm.

Den röda färgen jag hade förra gången var en toning. Eftersom jag vet hur jag är, egentligen gillar jag inte ens rött. Därför kändes det onödigt att slänga i en permanet hårfärg, som sitter som berg. Så min toning försvann ganska snabbt. Innan Linn (min frisör) lade in toningen hade hon först blekt några slingor, så att de blonda partierna skulle suga upp den röda färgen mer, för att skapa färgskiftningar.
Detta gjorde att när färgen släppte blev mina slingor orange och väldigt tydliga. Det var det jag ville ha bort. Så nu har jag många smalare slingor, som knappt syns men som samtidigt ljusar upp håret och som förmodligen kommer att blekas framåt sommaren (och vi har sån tur att vi får se solen), det känns jätte bra.

Nu ska jag sova, för imorgon jobbar jag 8-12 och sen ska jag in till stan och kolla on ky-mässan på kulturhuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback