Sköna lediga dag

Idag är jag ledig, har än så länge inte hunnit med någonting, vaknade hos den fina imorse när han gick till skolan, somnade om och vaknade igen vid halv elva, värsta lyxen att sova så länge. Packade ihop mina saker och nu är jag hemma. Om tre timmar ska jag möta upp emma inne i stan. Så innan dess ska jag försöka få lite saker gjorda här i hemmet, bla handtvätta mina gardiner och plocka ner gardinstängerna. Och försöka fixa adressändringen, det är svårt att få till det.

Igår somnade jag i armarna på den fina, jag brukar aldrig kunna somna med någon så nära mig. Och inatt vid fyra tiden när jag vaknade och skulle gå på toaletten låg jag fortfarande ihop-kurad i hans stora armar. Då blev jag glad.

Igår efter jobbet fick han äran att bjuda mig på middag, tur att det inte var tvärtom, för jag är pank som en kyrkråtta nu. Några dagar kvar tills degen rullar in, lär ju dock knappt märka av den, för med pengar kommer ansvar. Dubbla hyror, räkningar, saker som måste fixas till lägenheten, hyra av släp osv. Och redan halvvägs igenom dessa ansvar är pengarna slut igen. Nästa månad får jag iaf min första lön från hm, och det kommer kännas göttans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback