Hur ska tiden räcka till?

Idag jobbade jag 8-17 och hade minst sagt mycket att göra hela dagen, mitt jobb är väldigt stressigt och jag börjar fundera på hur människor orkar med ett aktivt liv efter jobbet. När man stänger butiken på kvällen vid halv åtta, är de enda tankarna i huvudet att man ska hem, laga mat/matlådor, duscha och sova. Och när man börjar och slutar tidigt är det 100 saker som ska fixas. Som idag tex, då mötte jag upp Den Fina på centralen med en hel drös flyttkartonger som han sen så snällt hjälpte mig hem med. Säga vad man vill. 100kg Snällhet finns iaf i honom när han vill.

Så nu är 2 kartonger packade, och med dem insåg jag att den kommer ta sjukt mycket mera tid och plats än jag trott.

Nu har jag ätit och gjort matlådor, vilket betyder att det är dags för duschen och sängen.

Kommentarer
Postat av: mariaa

Welcome to the hard working life. Kan du tänka dej om du skulle ha jobbat på donken då och inte bara kännt dej sliten som få efter jobbet utan känna dej lika snuskig som en bigmac också.

It's a hard life.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback