Fredagkväll..

Om en vecka... då packar jag det sista, för nästa lördag bär det av till det nya placet. Det blev en tur till öb, införskaffade städartiklar, tvättställningar, doftljus, kryddor (hoppas dom smakar nått) och så vidare. Jag är ju typ den knäppaste 22åring som finns. Kommer inte ihåg när jag senast drack en öl, kommer inte ihåg när jag senast var på en fest, el var ute och roa mig till tidig morgon. Men va fan. Jag saknar det inte. Ibland kan jag sakna att sitta på nått mysigt ställe, spana omkring och allt sånt där, men men, jag är ju trots allt bara 22, jag har förhoppningsvis lång tid kvar att leva och lång tid kvar att springa runt på krogen.

Vad trist det är när lönen kommer in på ett konto, och försvinner därifrån på bara några dagar. Nu har jag i och för sig betalat räkningarna på den här lägenheten, köpt tunnelbanekort, fyllt på telefonen, varit till doktorna, hämtat ut hundra tusen saker från apoteket. Och visst finns det pengar kvar, men då har jag också en till hyra att betala, plus att jag ska köpa matbord och lampor och sånt, samt betala hyran för lastbil, och då ligger jag nog minus nån tusing. Usch och fy och blä. Försöker trösta mig med att det är sista månaden på förhoppningsvis ett långt tag som jag behöver ha det så, nästa månad kommer det en heltidslön och då har jag bara en hyra, samt några räkningar härifrån, avstämning på el och sånt. Och nästa månad ska jag köpa en dator !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback