Tankar som upptar för stor del av min tid.

Det är så fullt i mitt huvud, tankarna snurrar som aldrig förr. Jag känner mig nere och deppig, känslor som vanligtvis drabbar mig under hösten, men som i år verkar ha kommit tidigare. Jag har svårt att slappna av och tänka på saker som inte är viktiga. Det känns som om den större delen av mitt liv upptas av frågetecken. Skola, utbildningar, arbete, boende, kärlek, och mer därtill. Jag fick mig en knock out tidigare i vår och kanske kommer det en till nu. Dock ingenting jag inte klarar av, även om det i skrivandets stund kan kännas långt bort.
   Ikväll var planen att jag skulle möta upp en vän för smarriga drinkar inne i stan, men nej, jag ska vara hemma. Försöka uppskatta att bara vara helt ensam, jag brukade kunna göra det när jag bodde i östersund. Stockholm är en svårare stad att inte göra någonting alls i. Kanske för att det om det vill, bjuds till en helt annan puls. Det finns så mycket att uppleva här, tyvärr tappade jag bort det när jag flyttade hit och har i stort sett inte sett något sen jag flyttade ner. Typiskt.
   Jag skickade nyss ett ide-sms till katta och håller tummarna för att hon nappar på förslaget. Det återstår att se.
Nu återgår jag till balkongen för att läsa i solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback