känslor about Östersund

Ibland blir jag ledsen,
att jag inte saknar östersund.
Iaf inte mer än jag gör.
Känner i stort sett ingen längtan att åka dit.
det är Hannah jag saknar.
Hon. och hennes närvaro.

stockholm gör mig glad.
känner mig vacker i stockholm,
det gjorde jag inte ofta i östersund.
Människorna här är intressanta.
och knepiga, konstiga
och allt där emellan.

gillar att gå,
rask takt.
turister tar ner tempot.
jag gillar att öka.
musik i öronen,
går i takt med den
mycket rock,
kanske orsaken till mitt jäktande.
jäktar utan att vara stressad.
i min egen lilla värld.

Många män att se,
le emot,
och flirta lite oskyldigt med.

saknar kanske,
filmkvällar i ösd.
stockholm kräver planering
om så för flera veckor fram
scheman ska matchas osv.

skönt att kunna ta en öl.
Fredag, tisdag el söndag,
det spelar inte roll,
folk dömmer inte här.
inte som i östersund.

tunnelbanan är mysig
min egentid.
njuter,
om jag får sitta
och slipper ha en människas väska i min famn.

Finns så mycket uttryck,
i staden
och
i människorna
allt framför mig,
till mig för att beskåda.

Nej, jag saknar nog faktiskt inte östersund.
Och många av dom människor jag umgås med här nere.
är från östersund.

Och för er som undrar,
jag tycker rätt bra om östersund,
jag gillade bara inte känslan staden gav mig innan jag åkte.

dom känslorna är borta för länge sen.

nu ska jag sova, i min nya lägenhet, i mitt stockholm.

Kommentarer
Postat av: maria

fin text där
me like stockholm too.
livet går vidare:)
/maria

2007-07-22 @ 10:06:17
Postat av: anne

bra text! den e så sann så!
hoppas allt e bra med dig vännen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback