Röda naglar

Livet flyter som på. Jobbad från 8-17, vilket är lite jobbigt då alla andra går hem vid 2,3 el 4 och själv ska man stanna en timme till. Ibland kan en timme verkligen kännas som en evighet. Hur jätteglad jag än är över att sverige spelade oavgjort mot england kan jag också meddela att jag är less på att alltid jobba när det är sverige match! Igår slutade jag nio och cyklade för allt vad benen bar mig. På lördag jobbar jag 14-21 vilket innebär att jag måste kolla på hela matchen från jobbet. Och alla som jobbar inom vården vet att det inte är så mycket tid till överst.

Kan meddela att jag annars trivs väldigt bra på mitt jobb, jag har helt klart den bästa utsikten jag förmodligen någonsin kommer att ha från ett jobb. Dom jag jobbar med är snälla och gamlingarna älskar mig. Det känns väldigt bra. Och pengar blir det.

MIdsommar, tiden går alldeles för fort, snart är det juli. Och jag som egentligen skulle åka hem hem nästa helg. men det blir inget av med det. Trïst. Jag saknar mina kompisar hemma och blir lite avis när jag läser om att dom varit ute och raggat på byn (ha! trodde väl aldrig att jag skulle sakna det!)

Nu ska jag måla mina nyutsparade naglar röda inför min lediga dag.

Ju snabbare tiden går desto snabbare blir det vinter. Kanske borde man börja förbereda sig inför den fruktansvärda vintern. Kanske borde man inte tänka så långt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback