Back in town.

Snabbvisiten i Bispgården var über mysig. Jag, Mamma, Malin och Arvid startade färden klockan sju på onsdagsmorgonen, och hann precis fram till Studenten, vi kom ungefär dit samtidigt som alla ropade Hurra Hurra Hurra! Sen åkte vi hem till mormor och morfar och fikade samt vilade oss lite, och på kvällen var det då dags för att återigen äta tills man spricker och att skratta tills tårarna inte vill sluta!
Jag får en sån härlig känsla i kroppen när jag umgås med familjen och känner typ "det är för det här som jag är hemma i Sverige"


Arvid i bilen, han är en väldigt duktig kille och var pigg och glad hela vägen.

Student killen.

Var och hälsade på mormor och morfars bästa granne Marianne.

Morbror Kurt lånade morfars buick och körde Pelle hem i den.
Väldans fin bil, och det är tur att den få komma sig ut på äventyr ibland.

Sen åkte vi som sagt hem till Morfar och Mormor.

Jag, Malin och Arvid tog oss en promenad på byn, man kan iaf inte säga att man behövde trängas,
Inte en människa eller en bil.

Arvid tränar inför studenten.

Mitt i studentfirande kom också glass bilen.

Pelle lyfter lätt upp sin mamma Ann.

Efter en massa god mat, härliga sånger och mitt första munspelsframträdande åkte vi hem till Pappa och Nettan.
Här är arvid och morfar. Nettans hund, Frank, var bland det bästa Arvid visste, och Frank skötte sig ypperligt när en liten pojke ville klappa, dra i pälsen och peta in sina fingrar i ögonen.

Men det är alltid någonting speciellt att komma hem till Sthlm tycker jag, det ligger alltid någonting i luften.
Idag ska jag iväg och bara barnvakt och Lykke och Viggo medans Annika och Jonas åker på fest.
Så det är nog bara ett att göra, packa ner myskläderna, käka lunch och åka dit.

Hoppas ni alla får en fin avslutning på långhelgen, i Stockholm firar vi med utslagna löv och strålande sol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback