After Work, Tacos, Saltkråkan

Igår slet jag hårt på jobbet, i tre timmar och femton minuter, sen checkade jag ut och begav mig till Sankt Eriksplan för att möta upp min gamla apollo kollega Per. Vi arbetade både på kreta förra sommaren även om vi var på olika sidor av ön. Så på Grappa, en mysig liten bar tog vi oss en öl och ett glas vin innan vi åkte in mot söder för att möta upp min chef från Kreta. Hon hängde på Scandic Malmen. Och efter ett glas vin där åkte jag hem, och jublade lite inombords när jag precis hann med bussen hem från Sankt Eriksplan.

Jag är inget överdrivet stort fan av att promenera från Solna Centrum och hem till lägenheten, även om det bara är typ 500 meter, medans bussen stannar kanske 150 meter från ytterdörren så väljer jag den så ofta jag kan.

Idag har jag hälsat på syster Annika i Täby, och efter det hämtade jag ut mina älskade Miss Sixty skor från skomakaren och handlade mat. Har haft Maria och Edda här under kvällen för fredagsmys. Tacos, vi på saltkråkan och läst "ett lyckligt hem" från 1900. Råd i hur man gör sitt hem bekvämt för sin man osv! Väldigt underhållande.

Nu är det dags att sova, imorgon väntas det jobb 11-17 i Farsta och efter det hem och byta om, imorgon står det nämligen tjejkväll och utekväll på schemat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback