Leendes på våra gator.

Idag när jag åkte in till stan åkte jag hela vägen från mig till stan med världens största leende.
Är ni också såna personer som minns delar av livet med musik. Så har jag iaf alltid varit.
Och på spotify har jag numera lagt i den musiklistan som är grymmast av nostalgikickar.
Det heter 90´s Hits Riot och är gjord av Dilan Hewan.

Här kommer några smakprov. Detta är då minnet från min klassresa i lågstadiet, som hetter skidor i skolan. I min klass gick en kille som heter Erik, och han var grym på att åka längdskidor. Och tack vare honom, (även om jag gärna vill tro att vi andra försökte hjälpa till) vann min klass. Priset var en resa till Östersund, haha hela tolv mil från min by, där vi bodde på Torvalla skolan och gick på frösö zoo. Denna låten spelades hela tiden på ungdomsgården som fanns på skolan, och där kom jag ihåg att min klasskompis Ronja, gav bort en smakprov på sin Fanta till denna låt och jag och dom andra tjejerna sa att hon skulle låta bli för att han kunde vara farlig. Jag minns att vi fnissade mycket, att någon vandaliserade skolan under natten vi bodde där, att lamorna på zoo:t spottade på min klasskompis, och att vi besökte en pizzeria som väntade med att ta fram slizern efter att de vuxna som var med på resan hade ont i fingrarna av att skära upp alla pizzor. Denna låt får mig direkt att tänka på femma på mellanstadiet, lagomt när killarna började ha häng, och i takt med att de började åka skateboard kom också Offspring med denna låt, och allt jag kunde tänka på de snygga killarna, och om hur man ville ha dom, såsom man vill när jag är 10-12 år. Den här låten får man på en gång att tänka på Stefan. Han är två år äldre än mig, och han är också den första killen som jag hånglade med, mot en industribyggnadsvägg när jag var 12 år, på sommaren innan jag skulle börja sjuan. Stefan var cool, lyssnade på 2pac och andra rappare, rökte röda John Silver och kände en massa människor i Östersund, och när man var 12 år var det coolt nog att gå på högstadiet 3 mil bort. Den sommaren var han ungefär allt jag tänkte på! Den här singeln köpte jag när jag kanske var 13 år, och lyssnade på vår "stora" CD-spelare nere i köket på repeat som jag ofta gjorde med singlar, helt plötsligt dyker någonting roligare upp (mer skoj än att sjunga halsen av sig i köket medans man låtsats att altan är publik) så jag springer ut och leker, eller nått, och kommer tillbaka 4 timmar senare, och min pappa är galen! Han undrar varför jag lyssnar på världens sämsta låt, och det tar ett tag innan jag inser att pappa alltså inte tagit bort repeaten utan lyssnat på samma låt, i orginalversion och remix, i flera timmar. Samma sak gjorde han en gång till, fast det denna gången gällde videospelaren, och den gången var det inte Cher, utan 4 avsnitt av den amerikanska Serien Förhäxad som gick, den gången somnade han och frågade om filmen var världens längsta tv program! Mellanstadiedisco!!! Ringdans där ingen vågade sticka ut, kvällens par, hemmapopade popcorn i en liter platspåse, hemmalagad daim, chokladbollar och kvällens par. Festen man absolut skulle gå och sedan inte vågade ha riktigt kul på! Men jag hävdar bestämt att musiken på 90 talet var sjukt mycket roligare att dansa till än den musiken som man finner idag. En av de roligaste danskvällarna jag haft sen jag blev vuxen nog att gå ut, var på Berns förra sommaren då dom bara spelade gamla godingar i orginalverison. Det var mitt dansheaven! Galet bra musik!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback