Semester slut

Så är tre dagar över, tre lediga dagar som har varat på stranden, och i patong med annie.
Annie, min kollega här nere är 3 gånger snäppet galnare än mig och tillsammans bildar vi en duo som man aldrig kan förutse händelserna som kommer. i tisdagskväll hade vi bag in box bartömning hemma på balkongen med vin, skratt och gitarr (och en thailänsk publik på gården nedanför) innan annie aka sugermama betalade en taxi in till Bangla Road, bargatan i Patong som jag någonstans läst att det ska vara thailands bartätaste gata,kan nog stämma, du behöver aldrig gå mer än två meter innan nästa dörr välkomnar dig. Bra är också att nästan inga barer tar inträde, förutom några undantag. Där strövade vi fritt, dansade och hade oss innan vi slutligen knöt ihop säcken och ramlade hemåt. Inte fullt så kaxiga masade vi oss ner på stranden i onsdags för att sova, sola och kolla in de snygga dykarna som håller till på stranden.

Men vips var det kväll och slattarna i boxarna tömdes återigen på balkongen och sen gjorde vi en favorit i repris. Igår var alltså inte heller så kaxig. Men vid tolvtiden masade jag mig återigen iväg på stranden. Sen avslutades hela denna fest del med en supergod vesuvio med bea och cola på vår samarbetsrestaurang Karlssons.

Igår låg jag bara hemma, fixade in lite bilder här på bloggen och chattade med sverige, och imorse började jag dagen med en löprunda, svettigare är värst (brukar vanligtvis springa på kvällen, dagstid=helt enormt jobbigt) tog mig ner på stranden läste lite bok och lyssnade på god musik.

Hem duscha, kollade på aladdin, käkade en påse micro pop och nu ska jag sova. Imorgon, eller rättare sagt fem imorgon bitti rullar återigen verkligen in i livet.

Men sen längtar jag tills söndag då syster och familj åker hem, givetvis inte för att dom ska åka utan att vi ska ses på flygplatsen så jag får krama om dom igen.

Och sen på fredag är jag ledig igen och då kommer min gamla kollega från make up store hit med sin kille!

Ja vad kan man säga, life is good!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback