saker jag ska göra när jag kommer hem..


ska äta en massa jordgubbar


jag ska gå på picnic och småfrysa med en kofta om kvällarna.

jag ska ge mig ut till Stockholms skärgård

ska spela kubb

leka leila bakar hemma i mammas nya kök

Dricka rosé i solnedgången

besöka London och Notting Hill med lina,
och känna efter,
Är det i London vi vill bo?


Självklart låter allt detta rosenrött och fantastiskt och förhoppningsvis så kommer det också bli av, det är ju faktiskt inte allt för stora krav jag har, men innan dess så ska jag självklart njuta till tusen av Thailand, men nu när det är bestämt så är det så lätt att komma på sig själv med att tänka på svensk sommar, och våren som jag kommer hem till, jag älskar våren i sverige, jag älskar att alla människor spricker upp som vårblommor och går från grådaskiga till fab, hur alla blir trevliga och glada, och hur leenden avlöser varandra, något som vi svenska inte är bortskämda med.

Och självklart familj och vänner. Alla dessa underbara vänner som så troget stannat kvar efter mina två år utomlands, tror minsann kanske att man borde ställa till med fest.
Familjen, vad skulle man göra utan dem, och hur jobbigt och krävande det än blir att flytta in hos mamma igen, så kommer jag njuta av att ha henne i närheten, precis som det alltid borde vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback