för ca 3 år sedan

Bodde jag i en sunkig lägenhet i Brandbergen, jobbade på jysk och make up store, led av brustet hjärta och bakade för att tänka på annat. Och ibland kan jag sakna det, alltihopa, även om jag föredrar att inte ha ett trasigt hjärta, bo i en sunkig lägenhet, slita sönder mig på jobbet, men ändå.

Bakningen dock, saknar jag. Och det och hemma gjord mat kommer stå överst på min lista över saker jag ska göra, tänk vad mysigt att bara laga ihop en god tre rätters med vin och sällskapsspel och skratt.


födelsedags tårta till kärleken som inte höll (alltså kärleken, inte tårtan, den var perfekt)

Viggos tårta till dopet, barbapappa på vinterland.

Tårta jag och maria gjorde till eddas namngivelse (heter det så).


Kanske är det bara så att jag saknar att vara kreativ, jag försöker spela gitarr och sjunga mycket men lusten till att skriva har trillat av mig någonstans efter vägen. Men efterrätter och kakor, det är jag bra på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback