Helgerna bara stormar förbi,

Som vanligt när det blir fredag så dundrar helgen igång, med på en charter destination så innebär detta inte krogen, lördagsshopping och söndags tvättid och dylikt. För oss Reseledare innebär helgen flygplats, dags att lämna av de gamla och hämta hem det nya. Vanligtvis är våra helger rätt slitsamma, vi startar redan vid fyra fem tiden på morgonen, kommer tillbaka någongång mellan åtta och elva, då man förhoppningsvis kan få sig lite sömn. Sedan så är det dags att jobba igen på eftermiddagen/kvällen, innan man slutligen få gå hem och sova igen, för att några timmar senare göra om samma sak igen.

Och detta brukar som sagt va kännas i kroppen, och denna helg hade vi då även flygförseningar, vilket gjorde att söndagens lunch och siesta uteblev, det var en lagomt grinig tjej som kom hem vid åtta tiden på kvällen efter att ha varit igång sedan nio.

Men helgen är förbi och i Söndagskväll skulle jag ha en kaffekväll med Annie som senare utvecklades till en utekväll, och igår kväll överraskade vi chefen Carl med The Last Supper på Hard Rock Cafe inne i Patong, även tjejerna från Khao Lak hade tagit sig hit för att äta och mysa, efter middagen fortsatte nästan alla för en helkväll ute (som blev en helmorgon) medans jag tog bilen hem för att sova.

Idag har jag spenderat min dag med att åka buss, åka longtailbåt, besökt en muslimsk by byggd på vatten samt tuffat runt i Phang Nga Skärgården. Systemkameran är full av bilder! Men dom får ni en annan dag.

Nu ska jag lägga mig i sängen och tacka för idag, och imorgon bitti ska jag ut och springa!

Hoppas ni alla har haft en fantastiskt helg, och bara så att ni vet, jag har fått min hemresebiljett och är hemma i sverige igen om ungefär 8 veckor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback