Världens vackraste Årstid öppnade sina armar idag.

Hösten förknippas av många med tvångsmässiga känslor, sommaren är offecilt över, vintern kommer krypande, människor i ens närhet blir deprimerande. Man måste klä på sig mer, SL kan inte köra tunnelbana pga lövhalka osv osv, Men jag blir bara jätte glad.

Idag är det den 1 September, nu är det i mina ögon Höst! Det firar jag med att göra höst-dansen i lägenheten med tända ljus och 18grader på luftkonditioneringen. Samt att använda jeans när jag var på restaurang ute.

Även om jag är i Grekland tänker jag fira att den vackraste årstiden av dom alla startar i Sverige nu.
Och ni som är hemma och har möjlighet att uppleva den, NJUT!

för övrigt börjar det bli dags för folk att lämna Kreta och sommarsäsongen 2011, många har blandade känslor inför detta avsked, medans andra, som jag själv, är så redo att lämna Kreta och vila upp mig hemma. (trots att jag kommer bo i totalt flyttkaos, då mamma flyttar in i sin nya lägenhet samma dag som jag troligtvis åker till thailand) men den här säsongen har varit den längsta i mitt liv, både fysiskt och psykiskt. Och jag kan inte bägra mig tills jag är Hemma i Sverige igen. Om än  för ett kort ögonblick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback