Utkast: Sept. 13, 2011

i veckan lånade vi en jeep, en svart cabad jeep och styrde kosan mot Falasserna. Och tänk när vi kom dit och mamma och eva fick upptäcka detta fina paradis, som nästan var helt tom på folk!
vi ankom relativt sent på förmiddagen, käkade medköpt frukost, badade och solade innan vi körde hemåt.
igår babade vi och sen stod chania på schemat för kvällen, jag ska också se ifall jag kan få möjligheten att gå till tandläkaren här snart, behövs en liten koll nu tror jag.


Juho, en av våra finska guider lämnade oss för att hjälpa rhodos att stänga,
honom tackade vi av på en av våra favorit restauranger Lottos.

även Josefine packade ihop sina väskor och begav sig hemåt för ett tag sedan,
nu vilar hon upp sig hemma innan hon tar sig an en av de största historierna, Egypten, till vintern.

Lina, Johanna och jag spenderade en mysig kväll i Chania på den italienska
restaurangen med massa pasta, gott vin och trevligt sällskap.

Vi har haft kickdown, ett sista tillfälle att träffa alla kollegor innan det är dags att ge sig vidare,
här är en bild på Hanna, mig själv och grannen Emma som tydligen hade svårt att hålla tungan mitt i mun.
Vi käkade god mat, dansade hela natten och spenderade nästkommande dag med att ligga på stranden.


I fredags kom mamma och eva hit till ön.



Jag blev firad med hemgjord kladdkaka efter mitt eget recept och cava,
bara det bästa är gott nog när man är 25.

Vi fick en fint brinnande fruktfat på en restaurang.

Vi drack drinkar och skrattade på tropicano.

Vi besökte en fin kyrka som är inbyggd i ett berg.

Mycket vackert!

På falasserna var vi nästan ensam om att njuta av den stora stranden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback