Weekend Market.

Utanför Phuket Town finner man på lördagar och söndagar en marknad som trängs tillsammans på liten yta, där kan man fynda det mesta, skor,kläder och såna ting (allt piratkopior men ändå) samt mat. Marknaden fylls snabbt upp med folk och den öppnar klockan fem och stänger igen vid tio tiden. Här köpte jag lite snacks eftersom lunchen intogs vid halv tolv tiden och klockan var ca sex när vi kom dit.

En påse vattenmelon och en påse mango, dessa betalade jag 20 bath för styck, alltså ca 4 kr. Smidigt.

Sen blev det middag i en inte alls lite nyttig variant, jag åt en väldigt god pizza, med ruccola, och den är ju visseligen nyttig.

Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon ska jag på med träningskläder och midjeväska, ska på cykel utflykt.
Systemkameran får stanna hemma, med den gamla clas ohlsons varianten aka Skrutten får följa med.

God Natt. Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback