Norra Bangkok i rummet?

Ingen kan ju ha missat översvämningarna i Bangkok, det är väl all over the news.
Igår regnade det här i Phuket, och om jag trodde att jag hade upplevt skyfall tidigare här,
så kan jag bara säga nej. I över 1½timme konstant regnande. Hela vägen utanför lägenheten var som en flod, himlen var kolsvart men lystes var annan minut upp av blixtar som färgade himlen gul.
Helt plötstligt så det ut så här i mitt badrum:


Detta är alltså min golvbrunn i duschen som fick för sig att förvandlas till en fontän. Som tur var kom vattnet inte över tröskeln i badrummet, och senare kom kvällen när jag kom hem hade allt vatten sjunkit undan.

Nu ska jag iväg på roadtrip, ha en fin morgon i sverige när ni börjar vakna till liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback