Med en kort frekvens av internetstrålar i lägenheten.

Idag är första dagen på en vecka som mitt internet fungerar i lägenheten, därav denna tystnad. Thailand är fortfarande lika fantastiskt nu som sedan sist jag skrev, kanske har Phuket nu också fått en lien guldstjärna i kanten då det helt plötsligt finns en massa snygga män (främst australienare) på plats. Mums för ögat.

Förra helgen på söndagen besökte jag tillsammans med några av våra gäster Phuket Towns Weekend Market, då åt jag dessa. Det är Thailänskt godis, som inte alls smakade supergott, med en eftersmak av mandelmassa eller marsipan, gjort på bönmjöl, socker, cocosmjölk och jasmine vatten, men en fröjd för ögat är det allt.


på marknade som är varje lördag och söndag kryllar det av fantastiska matstånd och självklart också andra typer av butiker men just maten är faktiskt det som lockar mig mest.

Senare på kvällen drack vi glögg och åt pepparkakor på en skandinavisk bar, det var mysigt och lite julstämning, ungefär så mycket som man kan få när det är 33 grader varmt ute.


Är inte detta bara så vackert att man nästan blir lite svimfärdig, solnedgångarna är helt otroliga här i thailand och för var gång jag har möjlighet att se dem (vilket inte är så ofta, då jag vanligtvis jobba den tiden) så smälter mitt redan smältna thailandshjärta lite till!



Idag fick jag reda på att pappa, hans tjej Nettan, och Nettans mamma kommer hit i mars,
och´första veckan i Januari kommer min gamla kurskamrat Josefin, sen kommer Annika med familj andra veckan i januari och sen kanske mamma kommer i februari och även kanske Sara?!
Hur ska veckorna räcka till?! Jag som vill till Bali också?!

Som vanligt när man har internet blir man försenad i säng, kanske är det därför jag vaknat så utvilad den sista veckan eftersom jag bara har lagt patiant och sånt!

Nu säger jag godnatt och kryssar mina tummar och tår att internet fungerar även imorgon.
Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Motala

Tack för att Du delar med Dig av alla fina bilder. Fina killar från DownUnder:Vi kanske får höra av Dig därifrån i framtiden. Ha det så bra. God Jul från ett regnigt nollgradigt Motala.

2011-12-12 @ 21:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback