Skräddarsytt

22:20 Phuket, Thailand.

Hej alla vänner, familj och alla ni andra som kan tänkas läsa mig blogg emellanåt.

Känner att det är mer än väl dags för en updatering härifrån thailand.

December har rullat in med dunder och brak. Jag har kollat på sunes julkalender på youtube varje dag, och på jobbet har vi även en chokladkalender, den tog jag med mig från sverige innan jag åkte ner.
Men idag har jag varit ledig och ingen på kontoret hade tagit en bit för att dom ville att jag skulle bestämma vem som skulle öppna. Galenheter, den är ju till oss alla!

Igår käkade vi fin middag för att fira vår kollega Annie som fyllde 26, hon fick ett presentkort på en tatuering av oss, sedan hon kom hit i mitten på oktober har hon gjort fem stycken nya, och har redan bestämt exakt hur och var den ska sitta. Det är väldigt billigt och tatuera sig i Thailand och thailändarna själva har väldigt mycket tatueringar, mestadels männen, det sägs att man kan tatuera sig för att skydda sig emot onda andar. Man kan också tatuera sig med bamburörsteknik, vilket sägs göra väldigt ont.

Efter maten spelade vi biljard, var på reaggebar och åkte världens märkligaste taxi hem.

Idag hoppade jag ur sängen vid halv ett, fixade mig och tog en tuk tuk in till Patong. Där har jag spenderat hela min dag, började med en kaffelatte på cafe True Coffee, sittandes på en balkong med utsikt över Patong Beach, värmen var tyckande, med tjocka moln hängde över staden. Satt vid internet och hämtade lite bilder och inspiration på kläder. Packa ihop mig och begav mig på en av våra skräddare, där tog jag mått och bestämde tyg på en långklänning som jag ska sy upp, klänningen tänkte jag kanske ha på bröllopet som jag ska på i sommar, och när den är redo att testas ringer dom mig. och sedan kom det en regnskur, och vilken skur, skräddaren fick ta fram bilen och köra mig till mitt nästa stopp, annars hade jag suttit där hela dagen!

Tog mig till ett av köpcentrumen och fann Syoss Schampoo och Balsam och Inpackning för 35 kronor styck. En sådan flaska brukar på mina tidigare destination har hållit hela säsongen, så det återstår väl att se hur det blir här, duschar vanligtvis oftare här pga att man svettas så mycket mer. Fann mig även en hudkräm vilket jag letat efter.

Sen chockade jag mig själv genom att köpa, inte ett, utan två klädesplagg, en kavaj och en klänning, i BLÅTT.
Detta är nog första plaggen jag för in i garderoben som faktiskt är blåa. Och jätte fina.

Sen tog jag mig till vår nästa skräddare där jag nu till veckan ska prova min dräkt. Ska sy upp ett par byxor, en pennkjol, en skjorta och en kavaj. Det är så lyxigt att ha den möjligheten att sy upp saker efter sina egna mått, Hur ofta står man inte i butikerna och kläderna inte passar, byxorna är för lågt skurna eller att sömmen är konstig. Här får jag allt som jag vill ha det (om skräddarna förstår vad jag menar förstås) och för detta betalar jag lika mycket som en fin kavaj kostar hemma. när allt är klart, får ni givetvis se bilder på det.

Nu är det kväll, jag ska se klart på filmen som jag startade med för två dagar sedan, imorgon bitta ska jag ut på flygplatsen och ta emot arlanda flyget och på eftermiddagen ska jag på marknad, med gästerna. Shopping möjligheter på arbetstid, sådant är trevligt!

Puss´


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback