fortsättning i bilder om hur livet fortgår på kreta..

en gata i chania, en parkeringslängd för scooter kanske?

en del av mina kollegor på det stället där jag arbetar mest förutom på kontoret, flygplatsen.
den är faktiskt inte mycket större, själva hallarna alltså, än flygplatsen i östersund, men mottar betydligt många fler plan per dag. Här springer jag mest runt som en yr höna, och det är tur att jag inte är ett kontroll freak, för det är nästan omöjligt att ha kontroll på allt här.

dessa två var på semester här när jag kom tillbaka från min sverige semester, en kväll åt vi middag.
jag och viktoria är uppvuxna bredvid varandra men kom denna gång på att det var nog iaf 4-5 år sedan vi senast sågs.

självklart gosar vi varje kväll med el pol katterna som har olika namn beroende på vem som pratar med dom.

markus och jag har legat på stranden, markus har läst bingo rimers självbiografi och funderat över bilderna,
sjölvklart kan man ju då undra om han köpte boken pga bilderna eller texten?

vi har hängt på vår bakgård där vi kollat på film, spelat rappa kalja och ätit tacos och druckit öl i mängder, det är så vi gör det.

en dag när vi käkade lunch åkte lina aka sparven (vår fågelskådare) med i bilen,
men bilen var full så sparven åkte i bagaget, så gör vi här ibland.

här är en av anledningarna till varför jag tycker Chania är så vackert, en hel våning inlindad i "skog" är det inte underbart så säg.

en vanlig dag på kontoret, Mattias har druckit en eller två för många jägerbomb kvällen innan och han är oroliga över sin hjärt frekvens, Doktor Lina ser också minst sagt fundersam ut.

internskämt, "gör en filip"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback