min plats är runt om jorden

Idag lämnade den första kollegan av  team karpathos sommaren 2010 ön, och även om vi möts igen snart, så kan jag inte låta bli att tänka, vart tog tiden vägen, att säsongen redan börjar närma sig sitt slut.

Jag kom ihåg samma dag som jag kom ner hit, hur spänd jag var inför sommaren. Och jag har haft en underbar sommar på många sätt och vis, och ibland har jag längtat hem, ibland har jag mindre gillat mitt jobb som jag oftast älskar.

Den dagen jag kom hit landade jag tidigt på morgonen och fick komma till mitt hem (för de närmsta månaderna), blev överlycklig över att få bo själv, och nu när resten av teamet känner mig tror jag även de är väldigt glada för att jag bor själv. Då jag är känd som pappers bodil! Men om en månad flyttar jag upp till Elisas gamla rum och bor ca två veckor tillsammans med Lisa.
Vi åt frukost/lunch tillsammans på La Corte och jag fick äntligen äta min yoghurt med nötter som jag längtade så efter. Och så har min dagar fortsatt, har ätit mindre yoghurt och mer ägg, pappershögarna växer fortfarande i mitt hem. Men jag älskar mitt liv!

Och nu är faktiskt första gången som jag på riktigt kan säga, "jag tror att jag har hittat min plats"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback