En grekiskt födelsedagsfest.

Idag vaknade jag klockan tolv och tänkte, nu ska jag tvätta, då jag har försökt att göra det nästan hela veckan. Kommer ner till tvättstugan och ser ryggtavlan på en ful flintis man som precis satt igång sina maskiner, går och äter frukost och kommer tillbaka och ser att det är flera personer som lagt sina tvättpåsar på kö till maskinerna. Va fan, när ska jag nu tvätta. Förhoppningsvis så hinner jag iaf tvätta innan dagen är slut.

Igår var jag på födelsedagsfest för Kostas, en av våra poliser här på ön, som fyllde 23.
Först åkte vi nästan längst ner till flygplatsen och sen åkte vi en grusväg som var utan dess like innan vi äntligen kom fram. De flesta gästerna kom vid 12-01 tiden och åkte iväg vid 2-3, men eftersom det var så många som åkte hem så stannade jag kvar. Fick skjust av en av våra samarbetspartners hem igen vid fem tiden.













I Onsdags var det Carls sista kväll med gänget och vi gick ut och käkade middag, samt drack lite drinkar tillsammans. Då tog jag också på mig min vita klänning som mamma packat ner till mig när de var och hälsade på mig i Juni. Jag har alltid svårt att veta när jag ska använda den, då den oftast känns för uppklädd,
men på en avskedsmiddag får man ju ändå lov till att vara uppklädd.




Här är vår vackra by i soluppgången i tisdags när jag och Elisa åkte till Olympos tillasmmans.


Om en vecka är det äntligen dags att bege mig till Skiathos för semester med familjen!
Som jag längtar!


Kommentarer
Postat av: pernilla

Vad vacker du är bodil! Jaså, ska jag? Vad heter denna kollega då? Och är han/hon snäll:)? Är du laddad själv inför egyptios?:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback