Första Advent

det måste vara sant som man säger att tiden går snabbare när man blir gamla.
Är det verkligen åtta månader sedan jag åkte iväg och började arbeta utomlands.
Då var det början till vår hemma i sverige, och nu är sommaren förbi och snön har återigen tagit sverige i ett hårt järngrepp som mest troligt kommer att bestå i några månader innan det är dags för att bli vår igen.

Idag är det första advent och här i egypten är det ca 30 grader på dagarna och svensk sommarnattsvärme på nätterna. Vi firade kvällen i en av lägenheterna här, där vi gjorde ett tappert försök till att koka glögg (rött vin & kryddor) samt åt lite pepparkakor och beundrade den blinkande granen.

Så nu är snart första etappen gjord av säsongen, den första är jul, den andra är pappa och nettans semster (och förhoppningsvis mig egen minisemester) sen är det utbildningar i mars med människor som lämnar oss och avsked, sen kanske en veckas semester i sverige och sen är säsongen över, Vips, så står jag kanske där igen på ny outforskad mark.

med det vill jag bara säga. Ha en fin advent och njut av allt julmys med allt vad det innebär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback