Som ni väntat!!

Nu kommer en historia i sann Bodil Anda.. Den är egentligen underbar!

Igår eftermiddag begav jag mig ut till ett av våra hotell för att sätta mig ner och prata med två gäster. Att köra bil här nere är som jag redan berättat för er förut. Man försöker sopa bort allt man lärde sig på körskolan och så tutar man och kör. Självklart ska man också försöka anpassa sig till deras regler som är lite konstigt ibland, såsom att jag i en rondell ska lämna företräde för de som ska in i rondellen. Då kan man ju liksom ha korsning istället.

Tillbaka till historian. jag kommer till hotellet parkerar bilen och tar min clipboard (min blåa apollo clipboard full av viktiga papper) och går för att möta gästen. Väl tillbaka efter mötet slänger jag in mig själv i bilen och kör iväg. Saken är den att i Egypten finns det väldigt många fartbulor på vägarna. Dom är oftast jätte höga och många efter varandra. Helt plötsligt ringer service telefonen och eftersom ac låter så mycket väljer jag att köra in till vägkanten för att svara på samtalet. Skriver ner vad jag ska kolla upp och ber att få återkomma med mer information senare.

Ut på vägen igen för att köra vidare, efter kanske fem minuter slängerna jag ett snabbt öga i backspegeln och får Panik! i den lilla lilla spegeln ser jag plötsligt apollo loggan och inser att jag hade lagt min clipboard på taket på bilen!!! I slow motion ser jag clipboarden öppna sig och alla, verkligen alla mina vita papper fladdrar runt över hela vägen.

För ett kort ögonblick överväger jag vad jag kan göra. Gör en ful olaglig (iaf i sverige) usväng på en enkel riktad gata för att en sekund senare parkera och börjar att spring runt som en galning på vägen för att samla ihop alla papper, inom loppet av 1 minut har det stannat 4-5 bilar runt omkring mig och på vägen springer jag och 7 män i turban och galabeya! På bara några minuter var allt upplockat och jag kunde slappna av eftersom jag hade allt, visseligen i en väldig o ordning men ändå.

När jag senare är påväg tillbaka till kontoret brister det för mig själv och jag sitter där, ensam i bilen och skrattar tills tårarna sprutar! Ringer också till Isabelle och Caroline vilket sätter igång ytterligare skratt attacker!


Tänk er sju stycken som springer runt och jagar papper.

Och nu kanske ni också kan förstå att det inte är helt lätt att se ifall en egyptisk man är snygg eller inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback