Lokalkännedom.

Det har jag på mitt schema, jag sitter just nu på ett internet cafe nere i hamnen och kollar information och sånt om karpathos, det behöver man också göra ibland.

Annars flyter livet på rätt bra här nere, jag blir mer och mer bekant med byn, som är belägen vid hamnen med vita hus, blåa knuter, precis som sig bör i grekland. Kostade även på mig ett samtal till Maria idag, eftersom det är hennes födelsedag. Önskar att jag hade kunnat vara där och fira den med dig.
Känner mig faktiskt väldigt hemma, beror kanske på att byn är liten och att alla känner alla. Jag bor mitt i byn och har inte mer än fem minuters promenad till kontoret på morgonen. Jag har även en riktig sport cykel med tillhörande hjälm som jag flänger runt på. Vilket gör att det går snabbt att förflytta sig från ett ställe till ett annat, att jag sedan ibland  väljer att gå i uppförsbackarna kan vi blunda för..


Här sitter jag i en av sofforna på La Corte och spanar på nätet.

 


Kommentarer
Postat av: mariaa

snygg brud!

2010-05-25 @ 18:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback