Danmark dag 6.

Idag är det lördag, fast det skulle lika gärna kunnat vara onsdag. Ibland känns det som om jag varit här i evigheter, och stundvis som om jag kom igår.

Dagarna är så fulla av information att man knappt hinner med. Vi börjar dagen klockan 8 med frukost eller morgenmad som de säger i danmark. Sen har vi lektioner till ett och då är det Lunch/lunsj (nk) frokost (dk).
efter lunchen blir det ytterligare lektioner fram till klockan sex då middagen/aftensmad severas.
Efter det skulle jag göra gå hem till stugan och ta det lungt, läsa igenom anteckning osv. Men det finns ikke tid till det. Det är alltid uppgiften/upgave som skall göras efter lektioner och innan imorgon (ungefär)-.
Men det är roligt. Och under alla dessa dagar har vi lärt oss jätte mycket nytt och spännande.

Vi är ungefär 80 elever på skolan, och så är vi indelade i klasser, jag tillhör Bulgarien och nu ikväll har vi haft Bulgarisk aftern för de andra klasserna. Det var ett lyckat program.

Imorgon har jag blivit tilldelad sovmorgon/studietid. Men för att planer mig tid på bästa möjliga vis så hoppar jag upp imorgon och pluggar!

Hoppas att ni alla må bra! och Mamma, Skicka ett sms så jag vet att allt är okej.
Jag hoppas att ni tjejer haft det bra på kryssningen!

När tiden räcker till så sänder jag mina tankar till er!

Puss


Kommentarer
Postat av: sara

vad kul att läsa om hur det går för dej där borta! vad kul ni verkar ha det :-) här hemma i sthlm är det som vanligt, solen är fortfarande framme så det känns lite,lite som att våren är på väg nu! hoppas du fortsätter att ha de skoj, så ses vi snart när du kommer hem! massa kramar till dej

2010-03-14 @ 15:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback