Dagen då kylan bet sig igenom alla mina fettlager...

Imorse när jag steg upp från luftmadrassen visade termometer - 23 grader. På med ullsockor (tack mamma!) vanliga strumpor, långingsar, polotröja, jeans, arbetsskjortan, och tjocktröjan och ändå frös jag i tolv timmar på jobbet. Nu är det bara en dag kvar på jysk. I samband med att jag förmodligen gått och spänt mig hela dagen pga av kylan har jag nu världens huvudvärk och tänker därför bara gå och lägga mig nu. Jag är nämligen rädd att jag kommer börja kräkas annars av värken.

Imorgon kommer det en tjej och ska hämta min soffan så hela dagen har jag tänkt försöka packa ihop det mesta samt försöka frigöra min trapp. hur får man lättast bort 100kilo is? Funderade ett tag på att koka vatten och försöka hacka bort fanskapet men risken är väl kanske större att jag förvandlar den till en rodelbana?! Tips mottages tacksamt.

Började renskriva mitt arbete inför kursen igår och inser att jag är så långt ifrån nöjd man kan komma med första utkastet och inser därför att efter flytten hem till mamma på torsdag och fredag, får jag nog flytta in på bibblan över helgen.

Idag är det exakt 2 veckor tills det hela börjar och jag har under ett antal perioder hunnit tänka, "Vad fan ger jag mig in på" men nu finns det ingen återvändo, pengarna är betalda, lägenhetn uppsagd och resan kan börja!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag skall ta en buss från Göteborg till Helsingborg, tror det var efter 8.15 eller nått! Bokar bara den och resten när jag kommer dit och hemvägen väntar jag med :-) Wooho! Jag längtar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback