reflektion

Klockan är inte mer än 20 över åtta här i egypten, men jag ligger redan i sängen. inatt bär det nämligen iväg till luxor med gästerna för att visa dom allt fint där, lite tråkigt är det dock när resten av teamet (utom henke,rasmus,mette,linda,jennie o anders dvs de festgalna&jag själv) har team dag imorgon, visseligen bara på badlandet men det är ändå skönt att få betalt för att slappa tillsammans med en massa härliga människor.

Jag har gjort en reflektion... nu ska jag vara djup.. är ni beredd?

en av de saker som de flesta människor som är i egypten störs sig på, är sättet som egypterna kollar på en, oavsett om du har bikini eller "vanliga kläder".

 I sverige är det inte vanligt att man ser människor med vapen, stora vapen. och detta är någonting vi blivit inprintade med sedan vi var små, att det är dåligt. vapen alltså. när vi sen kommer till länder där man använder vapen på ett annat sätt, som här i egypten tex, så kollar vi. oavsett om det står 10 egyptiska poliser i rad och de alla har ett ak5 i handen så kollar vi lika mycket på den första polisen som den sista. hänger ni med? Kanske är det likadant för egypterna. De blir upplärda att det är fult som kvinna att visa för mycket av ditt kropp. Och så kommer vi, halvnakna i deras ögon när vi själv tycker att vi har mycket kläder, och nakna när vi använder bikini. kanske är det därför dom inte kan sluta se på oss, för att man inte vänjer sig?


Kommentarer
Postat av: pernilla

kulturkrockar hela tiden, tror helt klat det kan vara som du skriver! kloka du!

Postat av: maria

klart det är så, men de borde ju snart vänja sig. Har ju varit turister där ett tag nu. turister=bikini borde ju snart va lika vanligt som allt annat för dom snart...reflektion av mig:) god jul! puss från mig och edda!

2010-12-23 @ 21:01:08
Postat av: Frida

2010-12-24 @ 10:14:53
Postat av: Frida

True Bodil! Bra reflektion.

2010-12-24 @ 10:16:33
URL: http://fridativerman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback