tankar om 50årskalas,semester,shopping, och slutet på tiden på karpathos.

Idag har jag min lediga dag, än så länge har jag tvättat, ätit långfrukost på stammishaket och sen har jag pillat mig i naveln några kvartar. Nu ska jag snart till att hämta upp den sista tvätten, sen gå till poolen och slå ihjäl några timmar, orkar mig bara inte ut riktigt ännu, för det är så himla varmt.

Idag är det den 14 Augusti och min mamma har sin 50års fest hemma i Jämtland, i kälarne rättare sagt. Och jag är uppriktigt ledsen över att jag inte får vara med och fira den. Men om mindre än en månad är det dags för min semester, min första riktiga semester någonsin. Och då ska jag ju spendera nästan en hel vecka tillsammans med min familj. Det kommer till att bli underbart.

Jag åker den 11 september från karpathos till athen, för att byta och åka till skiathos. Sen stannar jag där med familjen till den 17 och då åker jag hem. De stannar till den 18 men det gick inga flyg då. Så den 17 åker jag från skiathos klockan tio, landar i athen 11 och reser från athen igen klockan 21. Och då blir det ju väldigt många timmar på flygplatsen, så jag tänkte åka in till athen och shoppa!
Jag har handlat otroligt lite under tiden jag varit borta. I egypten köpte jag två skinnpuffar, ett par skor , en sjal och en handduk ungefär. Haha galet lite.
Och här har jag visseligen köpt mer saker, ett par dyra skor, ett par billiga flipflops, lite smycken, keramikfat, skjorta, skärp osv. Men fortfarande för betydligt mycket mindre pengar än vad jag hade gjort av med hemma. Så därför för jag över en stor del av sparkontot och planerar att göra Athen. Måste ju ändå köpa lite nya kläder till egypten. För att köpa kläder där är ungefär som att köpa kläder i outlet butiken i rinkeby.
Och jag har faktiskt ganska lite kläder, iaf för en vinter. Även om vintern i egypten kommer vara betydligt mycket mer varm än hemma så kommer jag faktiskt behöva lite tjockare kläder.
Skulle vara så skönt att bara kunna packa ner allt och känna, najs..

Sen att tänka så långt som att man ska betala övervikt, det tar vi senare.

När jag kommer tillbaka från semestern så är det inte lång tid kvar på karapthos, då kommer sommaren att vara i sitt slutskede och det är dags att packa ihop och fortsätta äventyret på annan plats. Vet att jag kommer att sakna lugnet från Karpathos, och uteställerna. Egypten erbjuder andra ting som jag istället har saknat här under sommaren!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback