Vilken start på den "nya" året!

Vid jultiden fick jag reda på att jag skulle gå utbildningen i Danmark,
och hjärnkontoret började snurra runt, vad skulle jag göra av lägenhet och alla möbler,
skulle pengarna räcka, vad hade jag gett mig in på.
I februari började jag packa ihop hela livet i kartonger som jag senare fraktade till gävle, och solna.
Sen hade jag min sista dag på jobbet och sista tiden innan utbildningen blev väldigt stressig.
Och sen var det äntligen dags att bege sig till Danmark. Jag var väldigt nervös men så fort vi kom fram kändes det rätt. Jag var fortfarande nervös och var så under dessa tre veckor/uger.
Det var uppgifter/upgave som skulle lämnas in, även fast man inte visste hur tiden skulle räcka till.
Men vilken upplevelse det var, att vara samman med 80 andra personer, alla positiva och starka personligheter, det fanns aldrig tid för att vara fundersam över sina val, ledsen eller nerstämd då hela Gilleleje var fylld av PEP-Anda! När dessa tre veckor hade vandrat förbi, ibland kändes de som igår, ibland som en evighet, var det dags att säga på återseende till alla. Kramkalas och en hel del tårar och skratt.

Och sen kom jag hem med om möjligt ännu fler tankar.
Jag hade fått ett jobb, mitt allra första heltidsjobb.
I Egypten och Grekland och mitt äventyr skulle snart börja.
Packa, to do listor längre än vad jag vill erkänna.

Och nu sitter jag här, med en massa kunskap som jag ska få ur mig, kanske redan om 2-3 dagar.
Imorgon kväll den här tiden landar jag och 3 av mina kurskamrater i Hurghada och Camilla (vår destinationschef) möter upp oss på flygplatsen! vilken känsla. Det är så galet att jag ska lämna allt och alla under så lång tid, men jag är övertygad om att det kommer bli värt det. Jag ska spendera sommaren i Grekland, på Karpathos, en liten grekisk ö med drygt 5500 fasta invånare. Jag måste få skriva det igen.
Jag ska spendera sommaren i Grekland!!!

Jag hoppas att jag kommer ha tillgång till internet så jag kan uppdatera både här och på facebook, så att ni som vill kan följa min resa! Och under tiden jag är borta, passa på att njut av sverige när det är som bäst!

Ta hand om er allesammans!


Det är nu det börjar!


Kommentarer
Postat av: vero

Hej tjejen!

Såg att du hade en hej-då-träff i påskhelgen, jag var hemma i västerås m Alicia och vi var jätteförkylda så därav dök vi inte upp.

Jag ser att du har det bra och att du upplever en massa spännande!

jag är så avis - men allt har sin tid, jag var inte reseledare under min galna singeltid men jag såg verkligen till att njuta av den tiden.

Nu är jag en mjuk hemma-mamma med barn och blivande man - allt på två år, så det kan gå snabbare än man anar när allt passar:)

Vad jag vill säga är: njut och ta hand om dig! behandla andra som du själv vill bli behandlad, men det vet jag att du gör redan:)

När du kommer hem igen vill jag se dig så klart.

MÅNGA kramar från mig o lilltjejen

2010-04-19 @ 18:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback