Dagens Middag Torsdag.

Fetaost fylld kycklingfilé med rostade grönsaker/rotfrukter.

Snitta filén och tryck in skivad fetaost, mosa resterande del tillsammans med ca ½-1dl Creme frachie. Häll i ugnsäker form. Hacka potatis/palsternacka/morötter/rödlök/vitlök, häll på olja, flingsalt, oregano, basilika, peppar. In i ugnen på 225C  tills kycklingen är klar. Bara att servera, ingen sås behövs.


Idag har jag äntligen satt upp persienner, eller en i sovrummet, i köket har jag satt upp bambo rullgardiner, mest bara för att solen inte ska ligga på hela tiden. Man vill ju inte ha något som verkligen täcker för, utan mer bara skymmer solen. Och insikten till grannen, då han uppenbarligen inte har råd att köpa handdukar, utan tycker att det är okej att lufttorka?!
Jag håller inte med.

Före och Efter. I sovrummet ser jag fram emot att vakna imorgon för att upptäcka hur mycket ljud som egentligen tränger igenom.

Imorgon blir det en händelserik dag på jobbet, det kommer hur mycket varor som helst. Möbler och fan och hans moster. Tungt, mycket, ont, FIKA. Det måste nästan alltid finnas fika vid leveransdagar, annars orkar man inte. Så jag har bakat mina kladdkakemuffins. Tyvärr så testade jag mina nya muffinsformar, dom var inge bra. Kakan släpper liksom inte. Man måste nästan äta kakan ur formen, vilket inte ser klokt ut. Men jag hoppas ju ändå att mina kollegor gillar smaken och inte bryr sig ifall dom inte skulle kunna vinna nån ätartävling med dem.

Chokladsmet, med en massa mosade hallon och jätte mycket krossad choklad. Smakar dessa inte bra då slutar jag baka! Nej kanske inte. Men jag tycker verkligen om det här receptet på kladdkaka, det är jätte enkelt, samtidigt som det går att göra så mycket med det. Mina hallon/choklad kladdkakemuffins är bara ett sätt.


Just nu. 2-1 till tre kronor i hockeyn. Hejja.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Märkte inte att dom fastnade i pappret =) dom bara slank ner...mums

2009-05-10 @ 21:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback