Imse vimse Bodil

Klockan börjar närma sig två, och jag har precis målat klart stolarna och bordet, och hoppas verkligen att de hinner torka innan det är dags för midsommarmiddag här i barack byn. Och förhoppningsvis så kommer det en del gäster, men ännu är allt väldigt löst då personer inte vet ifall de är lediga eller ej, då vissa inte svarar när man försöker bjuda in dem osv. Men det löser sig säkert i dagarna.

Idag efter jobbet åkte jag iväg på gymet, då hade jag handväska,träningsväska, en jyskpåse, en öb påse samt en liten fruktpåse med "körsbär" och jordgubbar, och vad tror ni jag gör på hemvägen, kliver på fel buss. Så jag fick åka tillbaka in mot stan igen, (i svettiga träningskläder ska tilläggas) och sen åka tillbaka till mitt hem med den vanliga bussen.
Vimsig kan man ju bli ibland, men det är ju en fördel om man faktiskt kollar vilket bussnummer man kliver på.

Och just ja, jag köpte årets första julklapp idag, så nu får den mogna på sig tills det är dags att slå in den.
det finns ett ordspråk : "man kan aldrig vara för förberedd" kanske stämmer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback