Nya träningskläder.

Okej, Fina, om du läser. Så får du faktiskt sluta här.. Resten får du läsa på lördag efter att jag kommit till dig...
IDag har jag köpt nya träningskläder, för presentkortet jag fick av den fina på jul. Det blev ett par nya byxor och ett nytt linne. Jag har insett att den bästa metoden är att köpa kläder som är väldigt tajta, då blir man ju likasom extra peppad att ta i tills man spricker när man ser hur man ser ut! Idag har jag också mätt mig eftersom jag inte tror att jag kan gå på kilon så länge till.

Nu ska jag göra mig klar för att sova, förhoppningsvis så däckar jag på en gång eftersom natten inte bjöd på nån direkt sömn. Sen är det bara att hoppa upp imorgon och käka frulle. Och tolv är det pump och jag ska svettas Minst lika mycket som jag gjorde idag. Och sen ska jag iväg på en andra-intervju.






Fy fan vad jag har slitit ikväll. Jag har ju kommit på den briljanta idén att jag ska göra en Manchester United Tårta till födelsedagsbarnet, (el barn och barn, han blir ju 30) men men. Så igår åkte jag som bekant runt hela staden för att införskaffa dessa saker jag behövde. Jag har kunnat nöja mig med att göra en svensk Sylt-marzan tårta med grön marsipan och sen måla dit en fotbollsplan, men Nej! Jag vill ju ha lite utamaning, så jag väljer ut en amerikansk tårta, med sån där vít sugerpaste på, och så bestämde jag mig att göra United loggan ovanpå tårtan. Det är bra att man kan göra loggan i stort sett hur lång tid innan som helst eftersom sockerpastan ändå ska förvaras i rumstempratur.

Hon som jag handlade av igår försäkrade mig att jag inte tagit mig vatten över huvudet och att det skulle gå bra. Men vart fanns hon, när jag hade lust att kasta allt i väggen, när den orange-färgen blev hudfärgad. Låt mig då också påminna er om att tårtan inte är gjord ännu. Detta är bara dekorationen!  Och tårtan blir också en utmaning.
Men misslyckas det totalt kan han ju ialla fall här läsa sig till hur jag slet för att fixa tårtan. Så får han ha det i åtanke att det faktiskt är tanken som räknas!

Jag lovar att fota, och eftersom jag inte har någon kamera kabel så tänker jag ta kort med både kameran och min värdelösa telefon-kamera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback