Bara EDDA hela dagen lång.

Idag var det Edda-fika.
Här kommer ett hopkok av bilder. Några från
Maria.



Edda hade den söta klänningen hon fick av mig i julklapp, Maria tycker dock att hon ser ut som en Jamtli-tjej.
Jag tycker bara att hon är söt.


Maria och Sötis-Eddis.


Det var så mycket fika att man nästan inte orkade prova allt.




Sen spelade vi "med andra ord". JOhanna och Sandra vann, själv skulle jag försöka förklara, Refaat El Sayed.
Jag har nu ikväll också läst att han blev årets svensk 1985, född i egypten 1946. Låtsades ha en doktorexamen.
Han ska också ha bidragit med en massa citat, som inte kan vara det lättaste.

Han är också känd förnyare av svenska språket, med flera kända citat:

  • "Här ligger en gravad hund."
  • "Vi simmar alla i samma båt."
  • "När katten är borta lämnar råttorna skeppet."
  • "Om man har lite skulder är det som en kulle, men om man har mycket skulder blir det som ett berg där man kan gå upp och titta lite på utsikten."
  • "När kapten tappar mössan dansar alla på bordet."
  • "Spika i soppan."
  • "Man får inte vara för hårt nackad."
  • "När du köper ett nytt bolag är det egentligen kassan du lägger i vanten."
  • "Det där har domaren fått om bakarslet."


 Detta eftersom jag inte hade någon aning om vem det var.
Nu blir det godnatt.


Kommentarer
Postat av: Hannah

Hallooo!

Vilka fina bakverk ni hade gjort, duktiga tjejor!! =)

Men du, den där svarta jackan/tröjan som du har på dej, jag vill också ha en sån! Har letat som tusan men inte hittat nån, så om du ser nån på stan nån gång i stl M ,köp den till mig!! =) Hejhej!

2009-02-02 @ 13:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback