Spara/Slösa.

Hur är ni? Jag är helt klart slösa. Jag som liten fick 20kr i veckopeng och handlade den största gott&blandat jag fann i butiken och som kostade 19,90:-. Syster Malin är en typisk spara, köpte lite godis för typ fem kronor, klippte (!) sönder dom, för att dom skulle räcka längre, sen gick hon omkring där hemma och sög på sina små godisbitar. Som räckte i evigheter, och som hon gömde i ett kuvert i skrivbordet (som om jag inte skulle finna dem?)

Imorgon är jag förhoppningsvis ledig, och då måste jag shoppa, inte bara roliga saker utan även tråkigare, nödvändigheter. Sedan jag började träna i vintras har en hel del antal kilon hittat till min kropp. Alldeles för många. Men jag försöker att inte lägga för mycket tankar på det, jag har ju trots allt både sluta röka och börjat träna. Vilket resulterar i småätande och ökad aptit. Mindre blir jag nog tids nog! Nu är det dock så att inga av mina byxor sitter okej, jag har i stort sett helt slutat använda byxor när jag är ledig, just för att jag inte kommer i dem. Tror dock inte att det är nån fara. Tids nog är de nog på plats igen.

Nu ska jag alltså imorgon försöka finna ett par byxor som jag inte får ångest av när jag ska knäppa knappen.

Kanske borde jag gå och lägga mig tidigt så jag hinner med allt!

Kommentarer
Postat av: .dE

Definitivt slösa, jag hade övertalat en kompis att låna mig hans 20 kr, för att köpa påsen för 39,90:-

2009-04-29 @ 09:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback