Måndag

Jag har tillbringat morgonen i ett stort duntäcke, i en stor säng, läst min bok och filosoferat. Jag har kommit fram till att jag vill ha en stor säng, och ett stort duntäcke. Det är värsta lyxen.

I lördags skulle jag och alex in till stan för att köpa flyttkartonger, men det slapp vi! Den fina ska nämligen hämta flera stycken på sitt gamla jobb, så att vi slipper köpa en massa. väldigt snällt av honom. Jag förstår att folk i min omgivning har en massa mindre fina tankar om honom. Men snäll är han iaf. Så jag och alex strosade mest. inte för att vi hann med så många butiker, innan det var dags för fika med tjejerna. Och vi var alla samlade. Det var ett bra tag sedan.

Idag tänkte jag laga matlådor, ringa och säga upp internet, ringa och avbeställa elen, fixa skattetabell och en massa såna saker. Och jag har börjat rensa i lådor och vråer. Här ska det slängas saker som bara den! Nytt hem kräver nya tankar, och inte hundra miljoner småsaker som man aldrig använder och som bara flyttar med.


Kommentarer
Postat av: mariaa

ärende bodil


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback