Jag vill börja klättra..

Sedan början på sommaren har jag kommit på att jag vill börja med nån aktivitet. Jag skulle vilja ha en hobby, och då gärna där jag samtidigt får träning. Funderade ett tag på att börja gymma, för att få mer ork osv. Ingen ide att göra det förrän jag flyttat. Skulle gärna börja rida med det är ganska svårt, dyrt som stryk och långt att åka. Funderade ett tag på att börja sjunga i kör men det är också väldigt svårt med mina varierande arbetstider. till jag kom på den geniala iden att börja klättra. Det ger möjligheten att pusha sig själv över gränser, få grymma ben och arm muskler samt förmodligen ha väldigt kul. Tänk att åka till typ alpera en sommar, istället för bad-och-sol semester, att ta värsta klättersemestern. Och det verkar som om jag kanske nu lyckats ragga upp en person som kan tänka sig att följa med och gå på grundkurs i klättring med mig, för att senare få ett grönt kort.

Jag tror helt enkelt att jag skulle passa skitbra hängandes där på klätterväggen.Vad tror ni?
Bilden lånad från
klättercentret Solna

Tyvärr så är jag också som jag är, så jag lär väl börja klättra 2019 el nått. Men som det sägs: Många bäckar små, bildar en stor å.

Och nu till veckans nyttigheter: Riktig frukost var morgon. Ingen läsk under vardagarna. Och inga cigg under arbetstid.

Godnatt

Kommentarer
Postat av: sara

går det bra att inte röka under arbetstid?? gör man det till en vana så går det ap lätt :-) hur trivs du annars på jobbet?puss måste ses snart

2008-09-03 @ 13:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback