Det här är för dig Maria!

Maria tycker inte att jag har någon rätt att skriva ut att jag inte kommer blogga under helgen, eftersom jag tydligen skriver så lite ändå. Tyvärr så tycker jag själv att mitt liv  just nu är ganska tråkigt. jag duschar, går på jobbet, jobbar, äter lunch, jobbar mer, åker hem, lagar matlådor, rullar upp håret och lägger mig. Men maria. Okej. Ikväll blir det en massa inlägg.

jag kan börja med att meddela att alex lämnade datorn hemma här, så jag kan blogga problemfritt under helgen.

Imorse när jag sted på tåget började jag reflektera över det faktum att alla stans tunnelbanr-vagnar har namn. jag tillbringade morgonen i Märta. Jag och mamma konstaterade för ett tag sedan att det flesta vagnar har kvinno-namn. Det finns till och med en vagn som heter Bodil! Den åker vid norsborg och fruängen. Jag såg den en gång.
Jag tror också att de nyare vagnarna har mans-namn. Har för mig att ögat skådat en nicklas bland annat.

vilka vagnar brukar ni åka i?

Nu ska jag göra matlåda tills imorgon, stuvade makaroner och köttbullar blir det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback