konsten att söka jobb

Ja, nu sitter jag här igen, han har fortfarande inte vaknat, och det sägs ju, att man aldrig ska väcka en björn som sover, jag har iofs redan försökt, men än så länge ingenting.

Nu har jag skrivit ut en jobb ansökan, som jag ska lämna in så fort tillfälle ges, man kan ju bara hålla tummarna om jag får det på första försöket. Mitt vikariat på hm går ut i slutet av december så i januari väntas återigen ströjobb, visst kommer jag att uppskatta att vara mer ledig. Men det vore skönt att iaf fått jobb i ett halvår ett år, att få heltidslön och kunna spara pengar. Pengar behövs alltid. Tyvärr så har dock jobbet gjort att jag inte träffar mina vänner så ofta som jag skulle vilja, jag är alltför trött efter jobbet och mina lediga dagar är få, förutom då mina fyra lediga som jag precis påbörjat.

Idag fick jag en himla lust att fota, en massa saker skulle jag vilja fota. En massa fina ting som får en att glömma de mindre fina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback