Var tv bättre förr?

Fredagar och lördagar, vad är det på tv?
Så ska det låta, körslaget, lets dance mfl.

Idag har jag haft två samtal ang tv, kommer ihåg alla dessa program som man gillade när man var liten, då fredagar och lördagar kändes som speciella dagar. Små Stjärnorna, fångarna på fortet, sikta mot stjärnorna, kär och galen. Mamma hade lagat god mat med efterrätt, jag och malin fick dricka läsk till maten och senare under kvällen åt det kanske popcorn och sånt framför tvn. Men framför allt, i min familj var det lite av tradition om att alla skulle vara samlade framför tvn. Även pappa som efter tjugo minuter somnade och satt och sov i soffan.

Är det bara jag som tycker att utbudet på tv (framför allt på helger) blivit mycket sämre, el är man bara svår att tillfredsställa som vuxen tv-tittare?

Nej jag tycker att lotta engberg borde sluta med körslaget och starta upp kär och galen, är det inte fler som gidfter sig nu än på flera år, och vill inte folk att det ska vara så spektakulärt som möjligt, det kan väl inte finnas en bättre tid för Kär och Galen?

Nej, nu kryper jag verkligen till sängs.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback