Ska man ångra det man gjort, el ska man ångra det man inte gjort.




I fredags på jobbet passade jag på att fråga en av tanterna på jobbet,
hon är 84år, och klar i huvudet för stunden, även om hon glömmer lätt.
Hon pratar äkta och vad hon känner, och sen glömmer hon.

" Du som har levt så länge, och har så mycket livserfarenhet, vad tror du,
är det bättre att ångra det man gjort, eller
det man inte gjort"

Tårarna fylldes med tårar och hon svarade.
"även om jag ångrade mycket jag gjort,
ångrar jag mycket mer saker som jag inte gjorde"

Tillsammans kom vi överens om att det är bättre att ångra det man gjort,
så länge man inte ångrar allt man gör.





Nu ska jag göra saker för min egen skull, jag ska inte bli otrevlig men försöka sluta bry mig om vad andra tycker och tänker. För i slutändan så är det jag själv som kommer sitta på hemmet. Och då vill jag inte ångra att jag inte tog chansen. Hellre sårad än aldrig älskat. Testa vingarna. Njuta för stunden och kanske inte se så långt fram. Vem vet vad som väntar runt hörnet? Kanske något fanstastiskt, kanske något fasansfullt. Men om man aldrig tar svängen runt hörnet, får man dock inte veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback