Ny vecka, nya tag

Efter en helg som kan beskrivas som den tristaste helgen 2008 (med några undantag) samlar jag mig nytt mod och en ny positiv känsla i kroppen. det kan bara bli bättre. Vaknade imorse av att solen lade sin strålar på min kropp, även om jag visste att det idag skulle vara varmt ute så hoppade hjärtat ett glädje-skutt när jag satte fötterna utanför porten. Våren slog emot ansiktet som en hårt knuten näve och jag kände mig för ett kort ögonblick knäsvag. Härligt.

Igår blev det en härlig fika med Johanna inne i stan.

Efter dagens dagliga dos av seven eleven kaffe åkte jag hem och nu har jag gjrot mig klar för jobbet, ska äta lite lunch innan jag beger mig in till stan igen.

Sov hos den fina inatt, vilket ha inneburit ofantliga host-attacker från vardera sida sängen.  Han är nog faktiskt sjukare nu än i veckan när vi sågs. Och det måste ha varit hemskt för honom att gå på jobbet idag då ingen kunde ta hans pass. Han såg helt färdig ut redan  när vi gick ifrån varandra.

Nej, nu blir det mat och sen kanske jag hinner med en till latte och en liten lässtund innan jobbet.

Krax, host och peppar,peppar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback