Det bästa under dagen var..

När två små söta söta flickor ca 3-5år gamla kommer in i butiken och ställer sig vid sidan av kassan och viskar.
"förlåt, vad sa du" då hon pratade så tyst.
Den lilla tjejen tittade på mig med stora blåa ögon och sa:
"skulle vi kunna få kolla lite på sminket"
Hur söt som helst.
"självklart, men man ska inte stoppa fingrarna i burkarna för då är det så lätt att dom faller i marken"
Tjejerna börjar gå runt i butiken och kolla på alla färger och håller sina händer på ryggen för att inte komma åt någonting, jag ville bara ta dem under mina armar och springa därifrån.
"gillar ni glitter?" frågade jag
Stora ögon glittrar till."ja"
"Vill ni ha lite glitter, om ni frågar mamma och pappa om ni får lite glitter,
så kan vi lägga lite så att det glittrar fint om er såhär på fredagskvällen"

Föräldrarna sade självklart ja, och jag smetade på lite glitter på tjejerna som blev jätte glad.Jag blev varm i hjärtat av att se dessa små söta tjejer som berättade att dom skulle hem och göra fruktsallad och kolla på talang. Och varm i själen blev jag också av deras far som gick till waneys för att köpa en latte åt mig."den här tycker jag att du förtjänar" sa han och ställde koppen på kassan.

Åh det finns så fina människor.
....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback